Dr. Feleky Gábor (CSc, PhD),
tanszékvezető egyetemi docens (SZTE, BTK, Szociológia Tanszék)
A közönség szellemisége
A Szegedi Szabadtéri Játékok vezetősége évek óta folytatja a játékok közönségének monitorozását. Ezek az adatfelvételek lehetőséget nyújtanak arra, hogy megismerhessük a közönség néhány szocio-kulturális jellemzőjét. Ezek közül a három legfontosabb attribútum a feminitás (a közönség háromnegyede nő), az iskolázottság (a közönség több mint fele diplomás) és az erős lokalitás (a közönség csaknem fele szegedi). Más adatfelvételek eredményeit felhasználva előadásomban felvázolom e lokális közeg - a szegediek - kulturális „mintázottságát” (elsősorban kulturális fogyasztásának sajátosságait és értékrendjének meghatározó vonásait). Arra is választ keresek, hogy a szegediek értékrendje mennyiben hasonlít, illetve mennyiben különbözik az ország lakossága által képviselttől.
Audience characteristics
The management of the Szeged Open Air Festival has been surveying its audiences for several years. These surveys provide an opportunity to study socio-cultural characteristics of Festival attendees. It has become apparent that a majority of our audience members are women; most attendees hold university degrees; nearly half of our audience members are local residents.
Using the results of other surveys, I have attempted to describe the cultural "patterns" of local residents, particularly the characteristics of cultural consumption and values. I have tried to determine whether these patterns are unique or are similar to those of the Hungarian population as a whole.